2018. augusztus 6., hétfő

Az tartós smink titka, nem csak fesztiválra - szerintem

Mindig irigyeltem azokat a nőket, lányokat, akiknek a legnagyobb hőségben is csontszáraz marad az arca, tökéletes haja, a sminkje, miközben rólam patakokban folyik a víz, és vállalhatatlanul csapzott vagyok. Szerencsére az évek során sikerült kitapasztalnom, hogy melyek azok a termékek, amik jól bírják a gyűrődést, így egy fesztiválra is - esetemben jelenleg a hamarosan kezdődő Szigetre - bevethetők, mert bizony én szeretek sminkelni ilyen esetekben is.


Mivel általában 6-8 órát minimum kint töltök a fesztiválon, sokszor negyven fokban, és rengetegszer törölgetem az arcom, nem szoktam alapozóval bíbelődni, és igyekszem a lehető legkevesebb terméket használni az arcomon. Egy mattító hatású termék számomra elengedhetetlen, örök kedvencem a Bioderma Sébium Pore Refiner krém, ami nem csak mattít, de sminkalapként is szuper. Erre általában egy jól fedő, és lehetőleg vízálló korrektort használok a szemem alá, illetve a bőrhibákra, ehhez csak ajánlani tudom a Catrice Liquid Camouflage korrektorát, ami bírja az izzadást is. Rengeteg púdert kipróbáltam már, de legtartósabbnak még mindig a Rimmel Lasting Finish 25h púderalapozója bizonyult ilyen helyzetben, aminek ráadásul van egy minimális fedése is. Ezt általában a fesztiválra is elviszem egy mini kabuki ecsettel egyetemben a biztonság kedvéért. Ha szeretnétek, fixáló spray-t is használhattok, nálam a jól bevált MAC Fix+ az idei nyári sláger, amit én nem szoktam elvinni magammal, ellenben egy termálvizes spray szerintem lesz nálam. 
Emellett ugyanúgy pirosítózom, kontúrozom, highlighterezem, mint ahogy egyébként is szoktam, de úgy vettem észre, hogy ezesetben a termékek típusa nem igazán számít. Sok helyről hallom, hogy nyáron érdemesebb krémes állagú termékeket használni, én viszont pont a por állagot preferálom ilyenkor.


A szemöldökömet a mindennapokhoz hasonlóan ceruzával rajzolom meg, és egy formázóval fixálom, ehhez jelenleg a Maybelline Brow Precise Fiber Filler zselét használom.
A szemsminkkel szeretek a leginkább játszani, jöhetnek a színes tusok, színes szemceruzák, de csakis egy jó szemhéjalapozó mellett. A NYX Glitter Primerre viszem fel a szemhéjpúdert, innentől pedig már csak ízléstől függ, hogy szemceruza, tus, vagy éppen semmi nem kerül a szempillák tövébe, de a lényeg, hogy minden termékből igyekszem olyasmit választani, amiről már tudom, hogy tényleg tartós. Tusból nekem legjobban a Rival de Loop Young vízálló változata vált be, alig lehet lemosni, viszont tudom, hogy egy ideje már megváltozott a csomagolása, viszont azt nem tudom, hogy a termék maga ugyanaz maradt-e. Az Essence automata szemceruzái még sosem hagytak cserbe, egyik kedvencem a képen látható zöld géles verzió. Szempillaspirálból választhatunk vízállót is, de nekem a Maybelline Lash Sensational spirálja attól függetlenül is mindent kibír, hogy nem vízálló. 


Megmondom őszintén, ritkán szoktam kifesteni az ajkaimat fesztiválra, mert az állandó evés-ivás-arctörölgetés-orrfújás mellett nincs sem időm, sem kedvem azzal foglalkozni, hogy a homlokomon landolt-e a rúzsom, de ha mégis, akkor mindenképpen valamilyen szupertartós folyékony rúzst választok, de hasznosak lehetnek az ajaktinták is - ilyen a bal szélső Catrice darab, ami bár limitált volt, de a koreai márkák például elég sok ilyesmit gyártanak. A képen látható termékek mind átmentek nálam a rostán, a Maybelline Superstay Matte Ink vonal, illetve a L'Oréal Infallible Pro Last kétfázisú rúzsok tényleg lerobbanthatatlanok, és bármit kibírnak, a másik három (the Balm Meet Matt(e) Hughes, Lovely K-Lips, Colourpop Ultra Blotted Lip) pedig bár igazításra szorul néha, de még mindig a legtartósabb ajaktermékeim közé tartoznak.

Remélem, hogy amennyiben kipróbáljátok a bemutatott termékeket, elégedettek lesztek velük, valamint kíváncsi vagyok a ti tippjeitekre is a tartós smink eléréséhez :) 

2 megjegyzés:

  1. Amikor elkezdtem használni a Clarisonicot, akkor kezdtem el tudatosan fényvédőket használni az arcomra. Igaz, hogy a készülék is csökkentette a zsírosodást, de ha ilyan vízálló "fluidot" kenek az arcomra tuti nem lesz zsíros a legtikkasztóbb melegben sem! A kedvencem megszűnt, az Isehan Sunkiller, de idén az Anessat, és a Pigeont tesztelgetem, és ezekre ha sminkelek is nagyon szépen kibírják a nap végéig. (-:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a kedvencem az A'Pieu, és az sajnos csillog mint a fene, ha nem púderezem le, bár utána viszont bírja :D Most vettem egy japánt, elsősorban a testemre, de olyan durván gyorsan beszívódik, hogy ki fogom próbálni az arcomra is.

      Törlés