2018. augusztus 22., szerda

Személyes | Dolgok, amiket sosem reklámoznék bloggerként

Nagyon ragaszkodom az elveimhez, és ez nem csak a hétköznapi életben, hanem a blogomon és a közösségi felületeimen is megmutatkozik. Minden együttműködést alaposan átgondolok - fizetett módon pedig az elmúlt majdnem öt év alatt mindössze egyetlen márkával dolgozom -, és ennek megfelelően megvannak azok a dolgok is, amiket valamilyen oknál fogva sosem reklámoznék a saját felületeimen. Természetesen mindenkinek a saját döntése, hogy mit vállal el, mi fér még bele, és közel sem biztos, hogy a bloggerek többségénél ott van a határ, ahol nálam, így ezesetben is, csakúgy, mint máskor, a saját nevemben beszélek. 

Forrás: https://www.someecards.com/

Otthoni fogfehérítő termékek: a családom nagy részének genetikusan rosszak a fogai, így már gyerekkorom óta igyekszem nagyon odafigyelni arra, hogy a lehető legkíméletesebb termékeket használjam, és kerülön minden olyat, ami gyengíti a fogzománcot, vagy potenciálisan sérülést okozhat a fogakban és az ínyben. Nincsenek hófehér fogaim, nem is lesznek soha, és bár tinikoromban én is sokszor bújtam az internetet mindenféle házi fogfehérítő módszerek után kutatva, hálistennek gyorsan leszoktam ezekről, mert mára már tudom, hogy a fogaim egészsége sokkal fontosabb némi fehérségnél. Úgy gondolom, hogy bármi is van írva az ilyen otthon használható fehérítő készülékekre, soha nem használnám és reklámoznám őket anélkül, hogy egy fogorvossal ne konzultáltam volna. Ha valaha fehérítésre adnám a fejem, biztos, hogy csak professzionális körülmények között csináltatnám, hiszen a fogorvosnak ez a munkája, tudja, hogy mi az, ami működhet, mi az, amit inkább érdemes elkerülni. 

Fogyasztó/zsírégető teák, kapszulák, porok: hihetetlenül károsnak tartom, ha valaki pénzszűkében bevállal ilyesmit, aki pedig ténylegesen hisz is ezekben, annak azt ajánlom, hogy olvasson utána ezeknek valódi tudományos forrásból. Lehet, hogy a mindenféle levek és turmixok kifejezett kárt nem okoznak - bár ki tudja ugye, haltak már bele emberek a léböjtbe, és ehhez hasonló marhaságokba -, ettől viszont még sosem lenne pofám átverni az embereket, és arra buzdítani őket, hogy drága pénzen olyasmit vegyenek, ami legjobb esetben sem csinál semmit. 

"Ránctalanító" termékek: a tudatos bőrápolásban és megelőzésben hiszek, nem pedig a csodákban, mert a meglevő ráncokon maximum a botox segít. Kaptam egyszer egy megkeresést egy cégtől, akik őssejtes termékeket árultak, és igazából nem hallottam rosszakat a termékekről, mégsem voltam benne száz százalékig biztos, hogy nem csak valami hangzatos humbugról van szó, ezért végül nem vállaltam el az együttműködést - meg aztán 23 évesen nem gondolom, hogy hitelesen tudnék ránctémában nyilatkozni, hiszen nincsenek ráncaim. 

Örökrózsa, virágdobozok: reneszánszukat élik Instagramon a mindenféle tartósított rózsák, virágdobozok, ehhez hasonló túlárazott szolgáltatások, amiknek amellett, hogy lehúzásnak tartom őket, őszintén semmi értelmét nem látom. Én személy szerint a cserepes növényeket preferálom, de el tudom képzelni, hogy valakinek nincs helye, ideje, lehetősége élő növényt gondozni, ezzel nincs is gond, de ha már vágott virágot vesz az ember, akkor vegye azt az utcán áruló nénitől, vagy a piacon, ne az ilyen drága cégektől. 

Társkeresők: nem mondom, hogy az internetes társkeresés ördögtől való dolog, és nem működik, mert jópár embert ismerek, aki online találta meg a párját, és adott esetben évek óta boldog házasságban élnek, én viszont személy szerint nem tudnám ezeket teljes szívből ajánlani - főleg, mivel egyébként nem vagyok regisztrálva egy ilyen oldalra, vagy appra sem, és nem is tervezem. Emellett úgy gondolom, hogy ez egy rendkívül személyes dolog, mindenkinek teljes mértékben a saját dolga, hogy milyen módon keres párt, már csak ezért sem szívesen reklámoznék ilyesmit.

Alkoholtartalmú italok, dohánytermékek: páran talán már tudhatjátok, hogy absztinens vagyok - tehát egyáltalán nem fogyasztok alkoholt -, így képmutatás és hazugság lenne a részemről alkoholos italokat mutogatni. Emellett dohányozni sem dohányzom, soha még csak ki sem próbáltam, és ez sem olyan dolog, amit tervezek kipróbálni a jövőben, így ez nálam abszolút kizárt dolog.

Hitel, személyi kölcsön: igen, bizony láttam már ilyet...csakúgy, mint a társkeresés, úgy gondolom, hogy a pénzügyi szolgáltatások is olyan dolgok, amikről egyénileg, vagy legfeljebb a családjával dönt az ember. Vannak innovatív funkciók, mint például a mobilfizetés, ami hasznos, jópofa, és nincs káros hatása, nem kockázatos, de ebbe a karácsony előtti hitelfelvétel, vagy kölcsön szerintem nem tartozik bele. Egyébként is az a véleményem, hogy ezek csak kivételes esetben jelentenek megoldást, és komolyan meggondolandó dolgok, amikről egy Instagram vagy Facebook hirdetés alapján egyszerűen nem felelősségteljes lépés dönteni.

Ez lett volna az én listám, és kíváncsi vagyok, hogy számotokra mik azok a dolgok, amikhez nem szívesen adnátok az arcotokat, akár elméleti síkon is, amennyiben nem blogoltok, vagy videóztok. 
Ja, és ez az 500. közzétett bejegyzés a blogon! 

13 megjegyzés:

  1. Gratula az 500. bejegyzéshez!!
    A felsorolt dolgokkal nagyon egyetértek.

    VálaszTörlés
  2. Nekem a hajhosszabbító csodabogyók még ilyen értelmetlen dolgok. Ma láttam pont egy kiscsajnál, hogy 2 félét is reklámozott néhány héten belül. Most akkor az egyik nem hatott? Vagy mi van? Miért kell kettőt is nyomatni? Ez hogy fér össze? A szúnyogriasztó is elég erőltetett volt néhány hete, hogy mindenkinél csak ezt láttam. Értem én, hogy kell a pénz, de nah... És az sem igazán célravezető, hogy 10 képből 8 szponzorált és kettő "saját" tartalom. Nem szabad túltolni, mert nem a reklámmal van a baj, csak ha minden posztból ez árad, az már nekem kikövetést eredményez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én őszintén szinte azonnal ki is követem azt, aki orrba-szájba ilyen csodabogyókat reklámoz, pont nemrég csináltam ilyesmit Instán egy lánnyal. Azzal pedig csak egyetérteni tudok, hogy a varázsát veszti el a dolog, ha valaki nem tud vagy nem akar már fizetség nélkül posztolni. Én értem, hogy megteheti, hogy pénzt kérjen érte, és alapvetően nincs problémám a reklámokkal nekem sem, ha ésszerűen és normálisan van a dolog kommunikálva. Én ha valamit igazán szeretek, attól függetlenül is fogom reklámozni, hogy hajlandóak-e fizetni érte, vagy sem...

      Törlés
  3. Ezekkel én is egyet értek! Azt hiszem, elmondhatom azt, hogy semmi olyan dolgot nem reklámoznék, ami nem azt hozza amit ígér, magyarán átverés az egész.. Vagy amit magam sem használnék. Mivel az én kis blogom körmös téma, így ezzel kapcsolatos dolog ami szponzorált nálam, de amit sosem reklámoznék, mert sosem használok: minden típusó műköröm és géllakk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jogos amúgy! Engem még a nyár elején valamikor megkeresett egy magyar ékszeres webshop is, amit egyébként követek, meg így tetszenek a dolgok, tök korrekt, hogy válasszak dolgokat, de aztán nem éltem vele, mert azzal is úgy voltam, hogy sosem voltak ékszeres tartalmak a blogon meg az Instán, igazából max. nyakláncot hordok, de újabban már azt sem, karkötő, gyűrű nálam kizárt, fülbevalót pedig nem tudok hordani, és hiteltelennek tartottam volna, ha most hirtelen tök sok ékszer jelenik meg mondjuk az Instámon csak azért, mert kaptam, és kötelességemnek érzem megmutatni...

      Törlés
  4. Abszolút egyetértek azzal, amit írtál. Nekem nincs blogom (vagyis van, de egyrészt nem szépség témában, másrészt csak az írásaim megosztására szolgál, még csak nem is írom rendszeresen), de én is meggondolnám többször is, hogy mit reklámoznék és főleg, hogy mennyit.
    Elég visszás dolog, amikor egy kedves, szimpatikus lány egy idő után kizárólag reklámos tartalmakkal jön. És persze minden szuper és a legjobb...

    Pár hónapja volt, hogy több bloggernél is toalett papír téma volt. Valószínűleg előre megírt sajtóanyagot kaptak, mert néhol még mondatok is egyeztek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én alapvetően nem zárkóznék el a női témáktól, higiéniai cuccoktól, mert igazából az is tud igényes lenni, de az biztos, hogy ilyen esetben csak és kizárólag olyan dolgot reklámoznék, amit én magam is évek óta használok, nem az, hogy egy random márka, amit mondjuk adott esetben még sosem próbáltam fizet, hogy akkor ezt mutasd meg. Amikor meg szinte szó szerint előre megvan, hogy mit kell írni...meh...

      Törlés
    2. Persze nyilván én pl. ha valaki táskát akarna nekem küldeni, tuti nem utasítanám vissza, mert imádom a táskákat. 😀
      De csak, ha nem várnák el, hogy csak a szépet írjam le róla

      Törlés
  5. Egyiket sem reklámoznék soha. Ugyanez a véleményem a most terjedő Ariel kapszulás insta reklámokról és az egy időben futó coca cola reklámozásról is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ariel kapszulát mondjuk én reklámozhatnék, mert évek óta azzal mosunk :DDDDDDD

      Törlés
  6. nagyon jóó. sok olyan blogosról iratkoztam le, akiknél elszaporodtak a reklámok. mikor mindenkinél a tampaxot láttam, na ott már kész voltam. :DDD meg igen, mikor a 22 éves reklámozza a hipiszupi ránctalanító krémet.. wtf? régen ezt a tv reklámokban csinálták (bár szerintem manapság is, nem nagyon tv-zek), hogy szinte tinikkel promózták a krémeket, illetve műszempillás lányokkal próbáltak eladni spirálokat. :D amúgy néha szoktam gondolkodni, hogy egyes blogosok/youtube-os lányok ezt nem veszik észre? vagy már szerződés van és mindegy? kapásból tudnék vagy 5 olyan lányt mondani, akire egyre több helyen olvasni (oké, nem a 9 éves fanoktól, akik insta rajoni oldalakat csinálnak nekik :D:D:::D) hogy nem hiteles, eladta magát, stb... megkérdezném őket, hogy mit gondolnak ezekről. (vagy ő úgy van vele, hogy kit érdekel, mert kva sok pénzt kap, meg mindenhol ott van vip szekcióban, mint valamik híresség. :D ) amúgy szerintem ez egy nagyon rossz követendő példa a fiataloknak, mert mindenki ezzel akar foglalkozni, minden hülyeséget elvállal, hogy pénzért reklámoz, mert hát addig sem kell dolgozni meg hasonlók... elég blogozni és youtube-ozni, aztán dől a lóvé. :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én alapvetően például a Tampaxról nem gondolom, hogy rossz szponzorációs téma, mert tök hasznos és tabudöntögető tartalmat lehetne ilyen formában megvalósítani - amiből valljuk be, Magyarországon még mindig igencsak kevés van -, de tény, hogy az esetek többségében ez nem történt meg. Sok esetben én egyébként ebben a cégek szűklátókörűségét is érzem, mert mivel elég sok videós és blogger ismerősöm van, látom, hogy a cégek sem nyitottak az újfajta megvalósítás felé, valahogy a legtöbb megrekedt ott, hogy tévéreklám, és azt a fajta arcbanyomós reklámot és bugyutaságot szeretnék megvalósítani az interneten is. És igen, vannak azok, akik úgy vannak vele, hogy faszán keresnek ezzel, akkor is követik őket, ha szart tesznek ki, szóval miért változtassanak, ha nekik ez így tök kényelmes? Szomorú.

      Törlés