2021. április 17., szombat

Arcápolási rutinom #5 | 2021

2016-ban volt utoljára átfogó bejegyzés az aktuális arcápolási rutinomról, azóta pedig néhány kivétellel szinte minden lecserélődött benne. A bőrömről azt kell tudni, hogy kombinált, nem túl érzékeny, így az aktív hatóanyagokat is jól bírja, de a pattanások helyei például sokáig megmaradnak rajta. Tudatos bőrápolónak tartom magam, nem az alapján választok kozmetikumot, hogy mennyire nevezi azt "természetesnek" a gyártó. Természetesen az itt bemutatott termékeket mindegyikét nem kenem minden nap magamra, az arctisztításon és hidratáláson kívül a legtöbb szérumot heti néhány alkalommal, külön-külön használom, de vannak olyan hetek-hónapok, amikor egy szimpla arckrémen kívül nem is nagyon vetek be mást. 


A Bioderma Sensibio H2O micellás vizet gyakorlatilag minden arcápolással kapcsolatos bejegyzésemben említettem már, lassan tíz éve a rutinom része. Reggelente ezzel törlöm át az arcom, illetve ha sminkelek, akkor a sminkem nagy részét is ezzel távolítom el. Kétfázisú sminklemosó mindig van itthon, jelenleg az AVON True Nutra Effects Dual Actiont használom, de általában az Yves Rocher Pur Bleuet az, amit mindig újraveszek. Hatékonyságban megegyeznek, és ami fontos, hogy egyik sem csípi a szememet.
A Farmacy Green Clean Makeup Meltaway tisztító balzsamról nemrégiben készült termékteszt, sok hasonló terméket kipróbáltam már, de egyelőre ez bizonyult a leghatékonyabbnak. A FOREO Luna Play Plus arctisztító készüléket rendszerint a saját, habzó arcisztítójával használom heti 2-3 alkalommal, de egyébként bármilyen gél állagú lemosóval működik. 


Egy ideje "leszoktam" már a fizikai arcradírokról – bár főleg nyáron egyszer-egyszer azért előfordul, hogy ilyesmit használok, egyszerűen jól esik –, helyette áttértem a kémiai hámlasztókra. BHA hámlasztót már jó pár éve nem használok, mivel időközben kiderült, hogy érzékeny vagyok a szalicilsavra, pedig amíg még bírtam, addig nagyon szerettem. A The Inkey List glikolsavas tonikja elég erős, csak akkor ajánlom, ha már tapasztalt vagy a kémiai hámlasztás terén, és megbizonyosodtál róla, hogy bírja is a bőröd. Ez, és a The Ordinary 5% tejsavat és 2% hialuronsavat tartalmazó hámlasztója is a bőr legfelső rétegére hat – mindkettő AHA sav –, nem pedig a pórusokon belül dolgozik, mint a szalicilsav. 
A Geek & Gorgeous 101 B-Bomb 10% niacinamidot tartalmazó szérum hatását, vagy inkább annak hiányát akkor veszem leginkább észre, ha egy ideig nem használom, ilyenkor érezhetően több a gyulladás és pattanás az arcomon. Használtam a The Ordinary niacinamid szérumát is, de azt elviselhetetlenül ragacsosnak éreztem magamon, azért váltottam erre. Ez is hagy maga után némi tapadós érzetet, de közel sem olyan mértékben, mint a The Ordinary. A Revolution Skincare 10% Matrixyl szérum elsősorban a ráncok ellen hat, amiből nekem egyelőre nincs sok, de korábban is említettem már, hogy a megelőzésre fordítom a hangsúlyt. A peptidek többféleképpen hatnak, a matrixyl például serkenti a kollagéntermelést és növeli a bőr rugalmasságát, ezáltal csökkentve a ráncokat. Többféle retinolt is kipróbáltam az évek során, de állag és hatás tekintetében a Geek & Gorgeous 101 A-Game 5 retinal szérum az, aminél végül letettem a voksom, és ezt is fogom újravenni. A retinal a retinol "nagytestvére", ami kisebb eséllyel okoz irritációt, mint a hasonló erősségű retinolos termékek, az A-Game pedig egy 0,5%-os retinol szérumhoz hasonlítható. Arról, hogy a retinol pontosan mire jó azon kívül, hogy az egyetlen FDA (amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerengedélyeztetési Hivatal) által jóváhagyott anti-aging hatóanyag, a Skinsmart oldalán olvashattok többet, ők jobban értenek hozzá, mint én. :) 
A képen nincs rajta, de az esetlegesen megjelenő pattanásokra az egyetlen termék, ami bevált, az Akneroxid 100 mg/g gél. Ez gyógyszertárban kapható, hatóanyaga a benzoil-peroxid, amely úgy hat, hogy elpusztítja a pattanások kialakulásáért felelős baktériumokat. Krémmánián többet olvashattok a használatáról, és érdemes is megtenni, mielőtt megveszitek. 


A Geek & Gorgeous 101 Liquid Hydration tonik a most bemutatott rutinom legújabb tagja, ősszel vásároltam. A hidegebb hónapokban önmagában nem elég, de nyáron el tudom képzelni, hogy önmagában is használjam. Legjobban azt szeretem benne, hogy vízszerű állagának köszönhetően szinte azonnal beszívódik, mégis érezhetően hidratál. A Geek & Gorgeous 101 HA 5 Rich hialuronsavas szérum helyett korábban a Light verziót használtam, termékteszt is arról készült, de sok különbséget nem vettem észre a kettő között. Manapság már nem igazán használom hidratáló nélkül, mivel azzal együtt úgy tudja leginkább kifejteni a hatását. 
A Clinique Moisture Surge hidratálót cseréltem le a Neutrogena Hydro Boost Water Gel-re, amiből már a sokadik tégelyt fogyasztom, és maradéktalanul elégedett vagyok vele. Kissé szilikonos állagú, de közel sem annyira, mint a Clinique, és én úgy veszem észre, hogy jobban is hidratál. A pozitív tapasztalatok miatt szereztem be a termékcsalád Sleeping Cream elnevezésű gazdagabb állagú, éjszakai krémjét, ami reggelre szinte teljesen beszívódik. Életmentő volt akkor, amikor nemrégiben durva allergiás reakciót okozott egy másik termék, és emiatt foltokban hámlott és égett a bőröm. 
Végül pedig nem feledkezhetünk meg a fényvédelemről, amely retinol tartalmú krémek és kémiai hámlasztók alkalmazása mellett egyébként is kötelező! Évek óta használom az A'Pieu Pure Block fényvédőket, amelyek csomagolása már azóta nem így néz ki, és a járvány óta nehezebb és drágább is őket beszerezni külföldről, hiszen koreai termékről van szó. Szeretem még az AVON Anew Clinical Defend & Repair 50 faktoros fényvédőjét is, ami kicsit zsírosabb állagú, mint például az A'Pieu, de egyébként viszonylag gyorsan beszívódik és sminkelni is lehet rá. Szeretném egyébként majd kipróbálni a Paula's Choice Resist Super-Light Wrinkle Defense SPF 30 fényvédőt, mert színezettet még sosem próbáltam. Meg kell ugyanakkor jegyeznem, hogy nekem nincs problémám a kémiai fényvédőkkel, bírja őket a bőröm, de tudom, hogy például sokak szemét irritálhatja akkor is, ha nem kenik szemkörnyékre. 

Ez volna tehát a frissített arcápolási rutinom, és gratulálok, ha eljutottál a bejegyzés végéig. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése