2019. december 22., vasárnap

Személyes | The Beauty Consumer TAG

Ezt a kérdéssort az egyik kedvenc beauty videósom, Jen töltötte ki a napokban. Úgy gondolom, hogy így év végén pont aktuális ez a téma, így lefordítottam a kérdéseket, és most én is megválaszolgatom őket.



1. Mennyi pénzt költesz egy hónapban/évben szépségápolási termékekre? Átlagosan havi 20-30 ezer forintot tuti...persze ez nem egy kőbe vésett dolog, néha több, néha kevesebb, de nagyjából ez lehet az átlag.

2. Érezted valaha bűnösnek magad emiatt? Előfordult már. Főleg akkor, ha valami nagyon nem válik be, és úgy érzem, hogy csak elszórtam rá a pénzt. Régebben olyan is volt, hogy azért halmozódott fel itthon rengeteg smink vagy hajápolási termék, mert úgy éreztem, hogy a blog miatt muszáj megvennem abban a pillanatban az újdonságokat, amikor megjelentek - holott szükségem nem lett volna rá, mert volt kibontva más, amit használtam -, mert ha nem teszem, akkor senkit sem fog érdekelni a mondanivalóm később. Manapság már bármennyire is erősködik valaki, hogy ő igenis minél előbb akar tesztet xy termékről, addig nem fogom felbontani, amíg más el nem fogy. 

3. Érzel "FOMO-t" (fear of missing out = félelem attól, hogy valamiből kimarad az ember) új sminkes kollekciókkal kapcsolatban? Néha igen, főleg akkor, ha egy adott terméket vagy kollekciót mindenki letesztelte már rajtam kívül. De ez inkább tartalomgyártói dolog, csak simán sminkkedvelő emberként nem szoktam ilyesmit érezni.

4. Megveszel vagy megtartasz termékeket csak azért, mert limitált kiadásúak voltak? Vannak limitált kiadású termékeim, de nem elsősorban azért vásároltam meg őket, mert limitáltak voltak. Ha valami nem válik be, megválok tőle, függetlenül attól, hogy limitált vagy nem. 

5. Hajlandó vagy többet fizetni egy olyan termékért, ami már nem kapható? Nem, és főleg azért nem, mert ha már valami nem kapható, akkor lehet, hogy akár éveket is állt valaki fiókjában használtan. 

6. Szeretnéd, ha többet költhetnél? Vagy kevesebbet? Ha nem is mennyiségileg többet,  de annak örülnék, ha nem kéne hónapokat vagy éveket gondolkodnom egy-egy drágább termék megvásárlásán, ami amúgy nagyon érdekelne.

7. Érzel késztetést, hogy valamit megvásárolj, ha más kollekciójában látod? A legtöbb inspirációt mások tartalmaiból gyűjtöm, de sosem azért vágyom valamire, mert egy bizonyos ember használja. Ha a termék maga jól működik, akkor mindegy, kinek a kollekciójában láttam meg. 

8. Az átlagosnál többet vásárolsz az ünnepekkor? Nem jellemző, de ha azt vesszük, hogy Lush cuccokból a karácsony utáni leárazáskor szoktam betárazni, akkor talán mégis. :D Összességében tényleg nem, bár a karácsonyi szetteken azért eléggé el szoktam gondolkodni. 

9. Eltitkoltál már valaha vásárlást a családod vagy barátaid elől? Nem, nincs értelme, mert úgyis látják a blogon vagy az Instagramon. :D 

10. Fel tudnál sorolni tíznél több olyan terméket a kollekciódban, amit több mint egy hónapja nem használtál? Hogyne, talán még százat is. Ugyanakkor nem érzem magam rosszul emiatt, mivel csak akkor sminkelek, ha megyek valahová, és például rúzst nem is használok minden alkalommal. Ha valamit egy éve nem használtam, na, azon már el lehet gondolkodni. 

11. Éreztél valaha nyomást, hogy megvásárolj valamit, amit nem engedhettél meg magadnak vagy nem volt szükséged rá? Utóbbit igen, szintén a blog miatt. Sokan vannak, akik úgy írnak rám, hogy mondhatni meg akarnak velem vetetni termékeket csak azért, mert ők kíváncsiak rá, függetlenül attól, hogy engem izgat-e az adott dolog vagy magamtól megvenném-e. Régebben rosszul éreztem magam, ha az ilyesmit nem tudtam vagy akartam teljesíteni, most viszont megmondom, hogy nem, nem érdekel, nincs keretem erre, nem fogom letesztelni. 
Olyasmit sosem veszek, amit nem engedhetek meg magamnak, annál zsugoribb vagyok...

12. Vásárolsz sminket gyűjtőszenvedélyből? Nem, csak olyasmit veszek, amit ténylegesen használni is fogok. Na meg aztán a beauty cuccok egy idő után le is járnak, ezért sem látnám értelmét tartogatni őket. 

13. Az évek során kevésbé vagy jobban hat rád a fogyasztói társadalom? Is-is. Amikor elkezdtem érdeklődni a szépségápolás iránt, még nem igazán volt saját keresetem, így nyilván az utóbbi időben többet költök, mivel már van miből, ugyanakkor jobban meg is tervezem a vásárlásaimat.

Ha gondoljátok, írjátok meg a válaszaitokat kommentben, kíváncsi vagyok rá. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése