2019. február 21., csütörtök

Teszt | The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution

Jópár éve már, hogy megismerkedtem a kémiai hámlasztással, ami aztán az arcápolási rutinom lényeges részévé is vált. AHA és BHA hámlasztót egyaránt használok, és kifejezetten jól reagál rá a bőröm, így kicsit több, mint egy éve megrendeltem a The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solutionjét, de a magas hatóanyagtartalom miatt annyira féltem kipróbálni, hogy hónapokon át bontatlanul pihent a fiókban. Mostanra viszont összebarátkoztunk, így végre megosztom a tapasztalataim. 


A csomagolása ugyanolyan, mint a legtöbb The Ordinary terméknek, pipettás üvegben érkezik.  A termék maga pont olyan vörös, mint kívülről látszik, az állaga pedig folyékony, kicsit talán géles, ezáltal könnyel felvihető a bőrre. Amit nagyon fontos róla tudni, hogy rendkívül magas koncentrációban tartalmaz hatóanyagot, így csakis olyanoknak ajánlott, akik rendszeresen használnak kémiai hámlasztót, és tudják, hogy bírja a bőrük az ilyesmit. Emellett mivel a benne található glikolsav vízben oldódik, ezért csak teljesen száraz bőrre érdemes kenni, mivel másképp brutálisan csíp - sajnos egyszer én is elkövettem azt a hibát, hogy kissé nedves arcbőrre kentem fel, meg is bántam rendesen.


Az én bőröm kombinált és nem mondanám érzékenynek egyáltalán, ezt viszont azért megérzi, érzem rendesen a csipkedő érzést. Nem fáj, nem kibírhatatlan, de ott van. Nem szoktam kivárni a tíz percet, általában 6-7 perc környékén lemosom, biztos ami biztos, és bár akár heti két alkalommal is lehetne használni, én 1-2 hetente egyszer kenem fel maximum - bár mellette néhány naponta használok kisebb koncentrációjú hámlasztókat is. A hatásával maximálisan elégedett vagyok, megéri azt a néhány percnyi "szenvedést", mivel az esetleges száraz részeket eltünteti és összességében simábbá teszi a bőröm, én gyakorlatilag ennyit várok egy hámlasztótól. Utána természetesen alaposan hidratálok, másnap pedig fényvédőzöm, hiszen az AHA savak fényérzékenyítenek. Olyan gyakran nem használom, hogy a folthalványító vagy mitesszerekre gyakorolt pozitív hatását megerősítsem, azonban erre is működhet. 
Az összetevőit el tudjátok olvasni Krémmánián, de röviden: legnagyobb koncentrációban glikolsavat tartalmaz, ezen kívül viszont az AHA savak közül található még benne tejsav, borkősav és citromsav is. A szalicilsav (BHA) mellett van még benne tasmán bors kivonat is, ami az irritációt csökkenti, ez adja a vörös színét egyébként. Hidratáló  és regeneráló komponensként tettek még bele hialuronsavat, B5-vitamint és fekete répa kivonatot is.
30 ml-s kiszerelésben kapható és 2690 forintért rendelhető meg legkönnyebben a Skinsmart.hu-ról, de kapható a Deciem hivatalos webshopjában is, vagy Feelunique-on, ahonnan én rendeltem.

Összességében tehát én ajánlom ezt a terméket, és ha valaki tart tőle, akkor is érdemes vele tenni egy próbát, de semmiképpen sem ezzel kezdjétek a kémiai hámlasztással való ismerkedést. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik :) Sajnos a PC és a G & G nem hozott látványos eredményt, pedig elhasználtam belőlük több flakonnal az évek során. Talán majd ez, de a heti kettő alkalom azért jó sok, hiába ajánlják.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én most szeretnék mást is kipróbálni a G&G-n kívül, de majd meglátjuk :D

      Törlés