2018. július 9., hétfő

Ajánló | Előadók, akiket nem érdemes kihagyni a 2018-as Sziget Fesztiválon + érdekességek

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is heti bérletet vettem a Szigetre, és csakúgy, mint tavaly, idén is sorra veszem azokat a koncerteket, amelyeken nagy valószínűséggel részt is fogok venni. Az idei fesztiválon összességében talán kevesebb előadó érdekel, mint korábban, cserébe viszont több időm lesz pihenni a koncertek között, és nem fogok mérgezett egérként rohangálni egyik helyszínről a másikra. 

Sziget Fesztivál 2016 - Color Party (saját fotó)

Az ízlésemről általánosságban mint mindig, most is azt kell tudni, hogy "rétegzenét" hallgatok, legfőképpen indie-t, folkot és metált, így engem a headlinerek jó része nem igazán izgat, és idén sincs ez másképp, ezért nem kerül bele a felsorolásba Dua Lipa, Lana Del Rey, Shawn Mendes, és társai. Nincs velük problémám, egyszerűen csak távol áll tőlem a zenéjük. 
Augusztus 8., szerda

A nyitónapon egyedül Lykke Li érdekel, ő viszont nagyon, mert évek óta odavagyok mind a zenéjéért, mint a stílusáért, bár furcsállom, hogy a nagyszínpadra került, ő szerintem ilyen tipikus sátoros előadó.

Augusztus 9., csütörtök

Sajnálattal konstatáltam, hogy idén nem igazán vannak metál előadók a fellépők között, kivétel az Apey & The Pea, akik ugyebár a Nagy-Szín-Pad! nyerteseként léphetnek fel délután. Élőben még nem hallottam őket, de csak pozitívat hallottam ismerősöktől, és hát...metál, szerintem nem kell többet mondanom. Mind Bonobot, mind a Cigarettes After Sex első élmény lesz, előbbi esetében szinte előttem van, ahogy megy le éppen a nap, és közben szól a Kiara

Sziget Fesztivál 2014 - The Kooks (saját fotó)
Akvárium Klub - 30Y (saját fotó)

Augusztus 10., péntek

A napot a Shame-mel nyitom, akiket csak nemrég ismertem meg, de abszolút az én stílusom a zenéjük. Aztán jön a The Kooks, immáron másodjára! Az első Szigetemen, 2014-ben is felléptek, és már az akkori beszámolóban is szót ejtettem arról, hogy rajtuk nőttem fel. Az eddig kijött dalok alapján az új album ismét zseniális lesz, remélem, hogy minél több számot játszanak majd róla. A 30Y mostohának számít a Szigeten nálam, mivel eddig minden évben máshol voltam, amikor ők játszottak, idén viszont úgy tűnik, hogy nem ütközik semmivel a sávjuk, és meg tudom őket hallgatni - legnagyobb örömömre, ugyanis ők az egyik kedvenc magyar zenekarom. 

Sziget Fesztivál 2014 - Bastille (saját fotó)

Augusztus 11., szombat

Hosszú nap lesz! Először Bastille, akiket szintén láttam már 2014-ben, majd érkezik a Mumford & Sons, ami számomra egyértelműen a hét egyik legnagyobb dobása, elmondhatatlanul boldog vagyok, hogy láthatom őket. Az Everything Everythingről sajnos úgy néz ki, hogy lemaradok, mert pont a kettő között lesz, de maximum majd futkározom, úgyis megszoktam már. A Seven Lions pedig...ha elektronikus zene, akkor ő a kedvencem, és szinte csodaszámba megy, hogy fellép nálunk, viszont hajnali háromkor kezd, amit nem valószínű, hogy megvárok majd, ez egy hatalmas dilemma számomra, és valószínűleg majd csak a helyszínen dől el, hogy mit kezdek vele. 

Augusztus 12., vasárnap

Kaleo, Liam Gallagher, Wolf Alice egymás után, mindhárom első alkalom. Liam Gallaghert Oasis rajongóként élőben látni egy valóra vált álom - amellett persze, hogy korábban pedig Noelt is láthattam ugyanígy a Szigeten -, szavakat sem találok, mennyire várom. 

Augusztus 13., hétfő

Pihenőnap az utolsó tombolás előtt, rám fog férni, úgy érzem. Sok évvel ezelőtt az összes létező Supernem koncerten ott voltam, de már évek óta nem sikerült elcsípnem egyet sem, de majd most! Tudjátok, hogy imádok nosztalgiázni, biztos, hogy teli torokból fogom ordítani az összes ikonikus számukat. 

VOLT Fesztivál 2014 - Arctic Monkeys (saját fotó)

Augusztus 14., kedd

Tavaly baleset miatt elmaradt a Nothing But Thieves koncertje, de idén szerencsére pótolják, aztán pedig...úgy van, Arctic Monkeys! Néhány éve volt már szerencsém őket megnézni a VOLT-on, ami bár nem életem koncertjének mondható, de hát azért mégis a fiatalkorom ikonjairól van szó, rajtuk nőttem fel. Az új album egyáltalán nem tetszik, éppen ezért reménykedem, hogy fogják játszani a régi dalokat is. A Kiscsillagról sajna ütközéses problémák miatt itt is lemaradok...

Néhány érdekesség: idén több olyan újdonsággal is készül a fesztivál, amit én személy szerint nagyon érdekesnek találok, és örülök, hogy bevezetik.
  • a Festipay rendszer átalakul, méghozzá olyan módon, hogy a karszalagban levő chip a személyes adatokon kívül fizetésre is alkalmas lesz, a Sziget applikáción keresztül lehet majd feltölteni az egyenleget a bankkártyáról, a maradék, 300 forint feletti összeg pedig a fesztivál végeztével visszautalódik a kártyánkra. Emellett persze továbbra is lehet majd fizetni a paypassos bankkártyákkal.
  • a poharak visszaválthatók lesznek, és szelektíven gyűjtik majd a szemetet, így remélhetőleg kevesebb eldobált mindenfélével találkozunk majd. 
  • nyílik egy külön kemping csupa környezetbarát megoldással, úgy mint napelemes vízmelegítő, víztakarékos mosdó, és egyéb más okos ötlet.
  • eddig sem volt jellemző a fesztiválra a kirekesztés, de idén még nagyobb hangsúlyt kapnak majd az emberi jogok és az egyenlő bánásmód. 

Izgalmas hétnek nézek tehát elébe egy hónap múlva, nagyon várom már, és remélem, hogy az időjárás idén is legalább annyira kegyes lesz, mint tavaly.

5 megjegyzés:

  1. Én 2001-ben voltam először, és aztán vagy 10 évig ez volt a nyaralásom egyik része. Mivel magam is rock és metal rajongó vagyok, én nem is vágyom már...... Idén sajnos a Rockmaraton nem jött össze, de talán jövőre..... Neked pedig jó szórakozást majd! (-: És várjuk majd a képes beszámolót! (-:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam is ez a nyaralás mondhatni minden évben :D Hát, remélem, hogy összejön a beszámoló, és engednek majd fotózni, mert ahogy a Facebookon is írtam, azután, hogy már lassan sehova se mehetek be fényképezőgéppel, már semmin sem lepődök meg. Be fogom adni a sajtóakkreditációt idén is, de sosem kapom meg...

      Törlés
  2. Engem Kygo és Shawn Mendes érdekelne, de idén is úgy áll a dolog, hogy sajnálom a napijegyet kifizetni két ember miatt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon felmentek az árak...pedig emlékszem, amikor még 10-15 ezer forint volt egy napijegy :/

      Törlés
    2. Mikor először mentem egy hétre, 9 ezer volt a helyszínen a heti bérlet.......

      Törlés