2023. július 29., szombat

Aktuális arcápolási rutinom - Szérumok, aktív hatóanyagok | 2023

A lemosók után az arcápolási rutinom legnépesebb kategóriáját mutatom be, a szérumokat és a különböző aktív hatóanyagokat. Régebben sokkal több mindent használtam, de az elmúlt 1-2 évben nagyjából beállt, hogy mi az, amit szeretek és főleg, hogy mi működik. 


Az Elyn's Lab x Maskaolin Milky Hydra-calm esszenciáról már több ízben volt szó mostanában, ezért most nem írnék róla túl sokat. Olyan ápoló és nyugtató összetevőket tartalmaz, mint a madecassoside (ismertebb nevén cica), zöld tea, panthenol és allantoin, kellemes, géles állaga van, és ilyenkor nyáron nálam simán helyettesíti a hidratálót is. 

Több niacinamid szérumot is kipróbáltam már, de minddel az volt a problémám, hogy túl ragacsosnak éreztem, a Revox Just Niacinamide 10% szérumnál tapasztalom ezt a legkevésbé. Hetente nagyjából egy-két alkalommal használom, mert nem annyira problémás a bőröm, mondhatni szintentartásként. Említettem már, hogy szalicilsavat érzékenység miatt nem használhatok, ezért maradnak az AHA és PHA savak, ha hámlasztásról van szó. Jelenleg a Revox Just Mandelic Acid 10% + HA hámlasztót használom. Az utóbbi időben használtam a The Inkey List glikolsavas tonikot és a The Ordinary tejsavas szérumot is, ezek közül egyértelműen a Revoxot venném újra. 

A Pem Delian Meet The Expert peptides booster gyorsan az egyik legtöbbet használt szérummá nőtte ki magát még a 35 fokos melegekben is, kevés olyan hialuronsavas termékkel találkoztam, ami ennyire gyorsan beszívódik és nem hagy maga után ragacsos érzetet. Megváltás volt a Revox peptides szérum után, amit már alig vártam, hogy elhasználjak. Hasonlóan vagyok a Phoenix szérummal is, korábban egyáltalán nem kedveltem a C-vitaminos termékeket, mindegyiknél azt éreztem, hogy nehezen szívódnak be, nem is igazán láttam értelmüket a rutinomban, ezt viszont szívesen kenem fel akár nappalra is. 

A Geek & Gorgeous 101 A-Game retinal szérum nem újdonság a rutinomban, a sokadik darabot használom el belőle, és bár ha ez elfogy, az Elyn's Lab Age Limitet szeretném kipróbálni, de már ebből is megvan az utánpótlás. A Stress Less szérum azonnal bekerült a kedvenc arcápolóim közé, imádom a könnyed állagát, hogy maradéktalanul beszívódik és pillanatok alatt megnyugtatja a bőrt. 

Az AVON Anew Hydrate & Plump Concentrate hialuronsavas szérum rajtam kizárólag hidratáló alatt működik, önmagában nagyon ragad és úgy érzem, hogy inkább szárít, mint feltölt, úgy viszont kifejezetten kellemes.

Jelenleg azt tudom mondani, hogy elégedett vagyok ezekkel a termékekkel, nem igazán van hiányérzetem, bár hámlasztóból lehet, hogy legközelebb valami mást fogok kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése