2019. május 5., vasárnap

Nosztalgia | Márkák, amikről már senki sem beszél

Nemrég eszembe jutott néhány márka, amelyek néhány éve elég népszerűek voltak itthon, némelyik tényleg a csapból is folyt, mára már viszont feledésbe merültek. Természetesen lehet, hogy vannak, akiknél még a mai napig felbukkannak a termékeik, de mindenesetre azoktól a bloggerektől és vloggerektől, akiket én követek már jó ideje nem hallottam róluk. Meg kell jegyeznem, hogy ezzel a bejegyzéssel egyáltalán nem azt szeretném sugallni, hogy ezek rossz márkák - sőt, némelyiket nagyon szerettem én is anno -, mindössze elmélkedem egy kicsit, és megpróbálom megfejteni, hogy vajon mi lehet amögött, hogy már nem annyira népszerűek. 


Az első ilyen a Missha, de felsorolhatnám az összes koreai márkát is akár. Néhány éve szinte mindenki a koreai bőrápolási rutint követte, amióta viszont elérhető áron kaphatók szép összetevőlistájú termékek - például a The Ordinary vagy a Geek & Gorgeous kínálatából -, azóta úgy érzem, hogy az emberek inkább ezeket vásárolják. Persze vannak bloggerek, akik a mai napig esküsznek a koreai termékekre, nekem is vannak kedvenceim, de sokkal kisebb hangsúlyt kapnak, mint 3-4 éve. 
A Bronx Colors sminkmárka eleve úgy indított anno, hogy kiválogattak bloggereket, akik a nagyköveteik lettek, de ha jól emlékszem, mindez maximum fél évig tartott, utána már a kiválasztott embereknél sem nagyon találkoztam a termékekkel. Volt állványuk néhány Rossmannban, amik még talán a mai napig megvannak, de nem tudom, hogy vannak-e újdonságaik például, mert tavaly óta a közösségi média felületeiken sincs aktivitás. 
A Flormarnak csak egy standja van/volt a Westendben - nem tudom, hogy megvan-e még, jó ideje nem jártam ott -, de amíg régebben időnként lehetett róluk hallani ezt-azt, mostmár egyáltalán nem találkozni a termékeikkel sehol. Hasonló a helyzet a Paese márkával - amit hallottam már "páesz", "páeze" és egyéb módokon is kiejteni, a mai napig nem tudom, melyik a helyes -, a különbség csupán az, hogy ezt csak online lehet rendelni. A micellás vizükért rengetegen odavoltak, én jó ideig használtam a sminkalapjukat, mostanában viszont már nem hallok róluk semmit. 
Volt idő, amikor a Sleek paletták és pirosítók uralták az internetet, de ez mostanra már elmúlt, pedig pár éve már saját állványuk van a Müller üzletekben. Valahol ennek is az lehet az oka, hogy megjelentek a még kedvezőbb árú, de minőségű termékeket áruló márkák, mint az Essence, Catrice, Revolution, a Sleek pedig valahogy feledésbe merült, főleg, hogy akkor még csak rendelni lehetett. Ráadásul az online vásárlás elterjedésével azok, akik a márkát elsősorban a minőség miatt választották, elkezdtek a drágább, high-end termékek felé kacsingatni. 
Nagyjából a Sleek paletták idejében ecset fronton szinte csak a Sigma létezett, ami a MAC ecsetekre volt olcsóbb opció. Nem igazán volt blogger, aki ne lett volna Sigma Affiliate, mert a regisztráció után a cég küldött postán egy-egy ecsetet, de rá nem sokkal megérkezett a Real Techniques, ami még annál is megfizethetőbb áron kínálta a sminkeszközöket. Ezen kívül úgy veszem észre, hogy mostanában már nem "divat" ecsetkészleteket venni - a Sigmánál főleg ezek voltak népszerűek -, inkább egyesével válogatja össze az ember, hogy mit használ legszívesebben. 
Ecsetei a Coastal Scentsnek is voltak, tőlük azonban inkább a hatalmas, 88 színű szemhéjpúder palettákat vásárolta mindenki, amiből volt csak matt, csak fényes, csak natúr, csak színes...ilyenem sosem volt, de körülöttem gyakorlatilag mindenki ezekből sminkelt akkoriban. 
A végére Toni & Guy-t hagytam, akik hajápoló termékeket forgalmaznak, és egyértelműen nekik köszönhető, hogy itthon is népszerű lett a tengeri sós spray használata. Próbáltam én is, nem szerettem, mindenesetre sem ezzel, sem a márka más termékével jó ideje nem találkoztam már az interneten.

Ide lehetne még venni persze azokat a márkákat is, amik kivonultak az országból, mint például a Manhattan vagy az Astor, de ezekről nyilván azért nincs már szó, mert nem kaphatók, külföldön pedig mindenki inkább mást vásárol. 
Ti mely márkákkal egészítenétek ki a felsorolást? 

9 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Óóóóó, tényleg!!!! :D

      Törlés
    2. Nekem akkor már a Moyra körömlakok is eszembe jutnak :) Egyébként tök nosztalgikus hangulatba kerültem ettől a bejegyzéstől :3

      Törlés
    3. Nekem is eszembe jutottak, de mivel nem olvasok körmös blogokat, úgy gondoltam, hogy abba nem megyek inkább bele :DDD

      Törlés
  2. Finno ugy le van maradva, itt csak tavaly ota slager a missha, a koreai rutin, a bronx colors. :D Meg most a legnagyobb orulet a curly girl method amit en mar 7 eve is csinaltam XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neeeee, imádom :DDDDDD Mondjuk ott ha jól tudom, sosem volt olyan választék sminkekből, mint itthon.

      Törlés
    2. Most mar amugy kozel azonos, nagyon eros a felzarkozas, lehet pont a beauty contentek miatt:)

      Törlés
  3. Én nagyon szerettem a Sleeket, de az utóbbi években már nincsenek új palettáik. Számomra ilyen márka még az Aussie és az OPI is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én néztem tőlük új palettát nemrég, viszont azok nem jöttek be sajnos ide. Aussie egyáltalán van még? :O Most, hogy belegondolok, jó ideje nem találkoztam vele...

      Törlés