2019. május 12., vasárnap

Beszámoló | The Body Shop tavaszi sajtóesemény - 2019.05.08.

Szerdán a The Body Shop tavaszi-nyári sajtóeseményén jártam, ahol az új termékek mellett két új kampányt is megismerhettünk. Biztosan tudjátok már, hogy a cégnek az állatkísérletek elleni küzdelem mellett a környezetvédelem, valamint a társadalmi felelősségvállalás is szívügye, így a kampányok szerves részeit képezik ezek is. 


A rendezvény stílusosan az Empathy Cafe & Bistroban kapott helyet, amelyet a Magyar Vöröskereszt üzemeltet az Arany János utcában. Érdemes követni a Facebook oldalukat, ugyanis ebédelni is lehet náluk, ráadásul bizonyos napokon külön vegán menüvel készülnek. Az szendvicseken kívül a rágcsák is mind vegánok voltak, aminek én azért örülök, mert ezáltal laktózmentesek is. 









A The Body Shop rengeteg újdonsággal készül az idei tavaszi-nyári szezonra: már kapható többek között a limitált Cactus Blossom testápoló család, a Nicaraguai kávés arcmaszk, a fátyolmaszkok szerelmesei pedig ötféle verzió közül válogathatnak, melyeknek mindegyike vegán. Természetesen vannak új sminkek is, melyek közül engem leginkább a két 12 árnyalatot tartalmazó szemhéjpúder paletta nyűgözött le - az egyiket azóta már meg is vásároltam -, de érdekesek még a Skin Defence fényvédők és a Happy Go Lash szempillaspirál is. 





A répás arcápoló termékcsalád alapanyagai egy brit családi vállalkozás farmjáról származnak, és azokat a kevésbé szép darabokat használják a termékekben, amit az élelmiszeripar nem használna fel. Érdekesség, hogy a megtermelt répák közel 30%-a ilyen, ezeket egyébként egyszerűen csak kidobnák - szimplán a külsejük miatt. 
A termékcsaládban két terméket találunk, egy arctisztítót és egy hidratáló krémet, melyek közül mindkettő 100%-ban újrahasznosítható csomagolásban kapott helyet.



A Girbegurba Gyömbér és Bohókás Banán termékcsalád tagjaihoz szintén az előzőhöz hasonló "csúnya" alapanyagokat használnak fel, melyekhez a gyömbér Indiából, a banán pedig Ecuadorból származik. Mindkét termékcsalád teljes mértékben vegán, és ha szeretnétek őket kipróbálni, érdemes sietni, mivel limitált kiadásról van szó. 






Számomra a legérdekesebb a Plastic For Change kampány volt, amely végre valahára a műanyag démonizálása helyett annak újrahasznosítására fókuszál. Őszintén szólva egy ideje bosszant már, hogy környezetvédelem címszó alatt mostanában mindenki úgy csinál, mintha a műanyagnak semmi haszna nem lenne, és bármilyen csomagolt terméket vásárolsz, azzal máris szennyezed a környezetet. Ez egy hihetetlenül végletes gondolkodás, mivel a hangsúly az újrahasznosításon van - ebben igyekszik segíteni a The Body Shop.
Indiában nincs kialakult hulladékkezelési módszer, a lakosság által megtermelt szemét közel egyharmada az utcákon, földeken, vizekben hever. Ennek megoldására kialakult egy 1,5 millió embert számláló szemétszedő közösség, amely azonban nem hivatalosan gyűjti a szemetet. A szemétszedők szinte mindegyike a dalit kasztból kerül ki - legnagyobb részük egyébként nő -, akik az indiai kasztrendszer legalsó szintjén helyezkednek el, emiatt folyamatos diszkriminációnak és rossz munkakörnyezetnek vannak kitéve. Bengaluru városában a The Body Shop a helyi szervezetekkel együtt egy olyan szervezett hulladékkezelési rendszert dolgozott ki, ahol a szemétszedők reális bért kapnak a munkájukért, a hulladékfeldolgozó megépülésének köszönhetően pedig még számos embernek biztosítanak megélhetést. 
Arról is szó esett egyébként, hogy a cég magyar képviselete nagy erőkkel dolgozik azon, hogy itthon is elérhető legyen a termékek csomagolásának üzletekben való visszavétele, azonban ez most még csak 5 országban lehetséges. 

Ezúton is köszönöm szépen a meghívást a The Body Shop csapatának, rengeteg érdekes és hasznos információval gazdagodtam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése