2014. március 20., csütörtök

Arcápolási rutinom

Azt hiszem, végre nagyjából összeállítottam azt a rutint, amiben bízhatok, mert ha az arcomról van szó, nem nagyon szeretek kísérletezgetni. Öröklötten problémás a bőröm (a probléma alatt a bőr alatti pattanásokat értem) és nem tagadom, hogy a legnagyobb változást a fogamzásgátló hozta de ezzel nem azt mondom, hogy ez az egyetlen megoldás, csupán egy pozitív velejáró. A bőröm típusa kombinált, a T-zónában fényesedésre hajlamos, a téli időszakban gyakran száraz és húzódik, de a régebbi hegeken kívül igazából nincs vele problémám. Nagyrészt a természetes összetevőket részesítem előnyben és igyekszem kerülni a szilikon- és parabéntartalmú termékeket.

Reggelente a Bioderma micellás vizét használom arcisztításhoz, majd közvetlenül sminkelés előtt, ha aznap kissé szárazabbnak érzem a bőröm, a MAC Fix+ fixáló spray-éből szoktam fújni (ami hamarosan el is fogy) de általában ez a lépés is kimarad.
Hazaérve az első dolog a smink eltávolítása, szintén a Biodermával, ez tökéletesen lehozza az arc- és szemsminket egyaránt. Gondolkodtam rajta, hogy kipróbálom a Garnier vagy a L'oreal hasonló termékét, hiszen sokkal kedvezőbb árban kaphatóak és sok vélemény szerint ugyanazt nyújtják, én mégis inkább úgy döntöttem, hogy nem kísérletezem, bevált a Bioderma, nem tapasztaltam semmilyen negatív hatását, a borsos ára ellenére is ennél maradok. Mindig a fél literes kiszerelést veszem, az éri meg a legjobban, fél évig kitart nálam napi kétszeri használat mellett. A Glamour napok környékén sok gyógyszertárban szokott akciós lenni, valamint kupon is van rá. Ha zuhanyzás/fürdés közben mosom le a smikem, akkor a Bioderma habzó arclemosóját használom a szememet kihagyva, oda ezután is a micellás vízet használom. Hetente kétszer radírozok a St. Ives arcradírral, ami barackmag őrleményt és szalicilsavat tartalmaz. Itthon már nem lehet kapni, én Angliában vettem de internetről rendelhető. Ezután a Dr. Scheller Jojoba Oil & Schisandra szérumát használom, ami hidratál és folthalványító hatása is van, ez az egyetlen termék, ami igazán bevált eddig erre a célra. 3000 forintba kerül a DM-ben, de nagyon kevés kell belőle, a pipettás kiszerelésnek köszönhetően higiénikus. Az állaga zselés, gyógynövényes illata van, mivel natúr termékről beszélünk, de engem nem zavar. Ha éppen van egy heg vagy seb az arcomon, akkor Aromax csipkebogyó olajat kenek rá, mert gyorsan gyógyít, amire nagy szükségem van, ugyanis enélkül akár hónapokat is várhatnék arra, hogy jobb legyen a helyzet, de figyelnem kell rá, hogy csak közvetlenül a sebes részre kerüljön belőle, mert úgy tűnik, hogy sokakkal ellentétben sajnos nekem nem vált be hosszú távon teljes arcra. Az arckrém sarkalatos pont nálam, olyat keresek, ami eleget tesz a fenti paramétereknek, ezen kívül jól hidratál és nem utolsó sorban nem pattogok ki tőle. Jelenleg a Balea Outdoor Aktiv krémet próbálgatom, amit többek pozitív véleménye alapján vettem meg, de még nem sikerült rájönnöm, hogy a csipkebogyó olaj vagy ez ütötte-e ki az arcom mostanában. Szemkörnyékre a Balea Men szemkörnyékápolóját használom (ismét egy férfi termék) ami Q10-et és zöld kávé kivonatot tartalmaz. Azért nem reggel használom, mert viszonylag hosszú idő kell ahhoz, hogy beszívódjon, és sminkelni sem nagyon lehet rá. Lefekvés előtt közvetlenül használom az Akneroxid krémet, ami egy benzoil-peroxid tartalmú gyógyszertárban kapható készítmény (itt írtam róla részletesebben) valamint az ajkaim hidratálására a tégelyes Carmexet, ez az egyetlen ajakápoló, ami tökéletesen bevált. A kiszerelése ugyabb nem éppen a leghigiénikusabb, de lefekvés előtt úgyis tiszta a kezem és a tubusos és a stiftes verziója szerintem gyengébben teljesít.
Ezen kívül nagy néha szoktam különböző tasakos arcmaszkokat venni, de legtöbbször nincs kedvem 10-20 percig várni amíg megköt és még egyiknek sem láttam olyan hatását, ami miatt érdemes lett volna rendszeresen használni őket.

Sminknélküli selfie
Artisztításhoz használt termékek - elnézést a kiégett foltokért a képen, ezek a tubusok már csak ilyenek
Arcápolási termékek
Talán sokaknak elsőre ez így kevésnek vagy hézagosnak tűnhet, azonban a legfőbb célom az, hogy a bőrömet a lehető legjobb állapotban tartsam, mert elborzaszt, amikor azt látom, hogy a lányok az alapozótól és a korrektortól várják a megváltást, holott a csúnya bőr a smink alatt is látszik. Ennek a rutinnak köszönhetően alapozót szinte egyáltalán nem kell használnom, a hegeimet korrektorral tökéletesen el tudom fedni és nem kapok frászt akkor sem, ha éppen smink nélkül kell utcára mennem. 

2 megjegyzés:

  1. Olyan szép a bőröd. Bár az enyém is ilyen lenne! Pedig aztán én is kenek rá ezt-azt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :)) Most én is nagyon elégedett vagyok vele hálistennek (le is kopogom gyorsan).
      Amúgy a videóidban látszik hogy a tied is eléggé sokat javult.

      Törlés