2023. május 16., kedd

Aktuális kedvenc arcra való fényvédők | 2023

Szerencsére ma már nem kell magyarázni, hogy az év 365 napján védenünk kell a bőrünket a káros UV sugaraktól, nemcsak azért, mert a bőröregedés látható jelei (ráncok, pigmentfoltok) 80%-ban a káros napsugaraknak köszönhetők, hanem a bőrrák kockázatának csökkentése miatt is - a melanomás esetek száma az elmúlt 15 évben megduplázódott, többek között a nem megfelelő fényvédelem miatt. A drogériák polcain főleg ilyenkor tavasszal kezdenek el megszaporodni a legkülönfélébb fényvédők, nem könnyű kiigazodni közöttük, ezért most elhoztam az aktuális kedvenceimet, amiket arcra használok.


A preferenciáimról tudni kell, hogy általában kémiai szűrős fényvédőket használok, a minél könnyedebb állag miatt nem igazán érdekel, ha van bennük denaturált alkohol, illetve a parfüm sem zavar. Nyáron is sminkelek, ezért fontos, hogy a fényvédő smink alatt jól működjön, ne peregjen vagy olvadjon le. Minden termékhez belinkelem a Krémmánia oldalukat, hogy meg tudjátok nézni az összetevőket és más véleményeket. A fényvédelemről bővebben egyébként ezt a Skinsmart cikket ajánlom. 

Garnier Ambre Solaire Over Makeup Super UV SPF50: amióta csak néhány évvel ezelőtt kijött ez a spray, tavasszal mindig bekerül a táskámba és őszig ki sem kerül belőle, fesztiválokon is mindig nálam van. Korábban csak a gyógyszertári márkák között voltak fújós kiszerelésű fényvédők, azok közül is használtam többet is, árban viszont ez verhetetlen. Régebben csak a Müllerben lehetett kapni, de mostanra már a DM és a Rossmann polcain is megtalálható, bár még mindig a Müllerben a legolcsóbb. Ahogy a neve is mutatja, napközbeni újrakenésre, vagyis ebben az esetben újrafújásra a legideálisabb, tényleg használható smink fölé is. Nem csípi a szemet, kifújás után egy kicsit olajos jellegű, nehéz érzete van, de néhány perc alatt lemattul. Én van, hogy a testemen is ezzel oldom meg a fényvédő pótlását útközben. 75 ml terméket tartalmaz, úgyhogy tényleg kis túlzással bármilyen táskában elfér. 

NIVEA SUN Shine Control SPF30: a tavalyi VOLT-ra ezt vittem magammal, akkor próbáltam ki először, és gyorsan az év egyik legnagyobb felfedezése lett nálam. Tényleg mattít, de nem szárítja ki a bőrt, jól lehet rá sminkelni, szinte mintha ott sem lenne, teszi a dolgát. Egyszerű, de nagyszerű, ha zsíros vagy kombinált bőrre keresel megbízható fényvédőt. A kiszerelése 50 ml-s. 

Elyn's Lab Her Majesty Shine Control SPF30: elég megosztó termék, ezért nyilván különösen kíváncsi voltam rá, na meg azért is, mert erről tényleg azt lehet olvasni, hogy maximálisan mattít, és ez igaz is, csontszárasz lesz utána a bőr. Az itt felsorolt fényvédők közül ennek van a legsűrűbb állaga, kisebb területenként érdemes felvinni, mert elég sokáig tart, mire rendesen eldolgozza az ember és gyorsan szárad. Hialuronsavas terméket nem ajánlott alá használni, mert kukacosodhat, én legtöbbször a szintén Elyn's Lab Peptide Cocktail arckrémet használtam alá, azzal egyáltalán nem volt kellemetlen, húzódó érzésem utána, de nyáron lehet, hogy önmagában is fogom tudni majd használni. Az összes többi bemutatott fényvédővel ellentétben ennek semmi illata nincs. A DM üzletekben és webshopban, illetve a márka weboldaláról vásárolható meg, 100 ml-s kiszerelésben. 

Revox Just Daily Sun Shield SPF50+: ezt szerintem nem sok embernek kell bemutatnom, akkora sláger lett az utóbbi időben, hogy néha nem is lehet kapni. Ami gyakori kritika vele szemben, hogy csak 30 ml, ami ha tisztességesen felvisszük az ajánlott mennyiséget, akkor elég gyorsan elfogy, így pedig a viszonylag kedvező ára ellenére annyira nem éri meg. A bemutatott fényvédők közül ez a leghidratálóbb, hagy egy természetes bőrfényt, viszont egyben a legkönnyedebb, már-már vizes állaggal is ez rendelkezik, ezért nagyon könnyű eldolgozni, elég könnyen és problémamentesen fel is lehet belőle vinni a kellő mennyiséget. Az illata szerintem megosztó lehet, ráadásul eléggé erős, én még sminkelés közben is szoktam érezni magamon. Megvásárolható a DM-ben, a Douglasban és a Lovebrands oldalán

A'PIEU Pure Block Natural Daily Sun Cream SPF45: ezzel a termékkel már évekkel ezelőtt is találkozhattatok nálam, mivel a régebbi változatából több tubussal is elhasználtam. A 100 ml-s kiszerelésnek köszönhetően nem csak arcra, hanem testre is szoktam használni, ott pedig igazán háklis vagyok arra, ha egy fényvédő zsíros, ragacsos érzetet hagy maga után, így ebből logikusan az következik, hogy ez nem hagy, bár közvetlenül a felkenés után azért érezhető, hogy a bőrön van, de ez 1-2 perc után megszűnik. Az illata citrusos jellegű, nem zavaró, könnyen elillan. Régebben eBay-ről rendeltem, ami most is opció (viszont úgy áfaköteles a csomag), de szerencsére már itthoni webshopokban is kapható, például a Goodskin.hu-n vagy a Skinshop.hu-n, a kiszereléséhez mérten igazán kedvező áron. 

Állagok balról jobbra: NIVEA, Elyn's Lab, Revox, A'PIEU

Ha van olyan kedvencetek, amit nem említettem, de érdemes kipróbálni, osszátok meg! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése