2019. július 13., szombat

Ajánló | Előadók, akiket nem érdemes kihagyni a 2019-es Sziget Fesztiválon + érdekességek

Kevesebb mint egy hónap maradt az idei Sziget Fesztiválig, úgyhogy éppen itt az ideje, hogy idén is megtervezzem a heti menetrendet - ugyanis igen, mint minden évben, ezúttal is egy teljes hétre tervezek menni. Ez a hét nem annyira zsúfolt most, mint a korábbi években, de azért lesznek várós koncertek szép számmal. 


2019. augusztus 7., szerda

Az első napot rögtön egy jó kis USEME koncerttel nyitom majd, akiknek szinte egyetlen budapesti koncertjét sem hagytam ki, amióta megalakultak, a Nagy-Szín-Pad! tehetségkutató megnyerésével pedig most a Sziget nagyszínpadán is debütálhatnak. 
Nem az idei lesz az első Kodaline koncertem, ugyanis néhány éve már láttam őket itt, de ők számomra az a zenekar, akiket nem elég egyszer látni. Megmondom őszintén, én nem vagyok annyira oda Ed Sheeran-ért, mint a legtöbben, ennek ellenére viszont elég sok számát szeretem, úgyhogy érdekel, mit alkot majd. (És remélhetőleg nála nem fognak előfordulni olyan "bakik", mint a korábbi naaaaagy headlinereknél, lásd 40 perces késés és társai.)
Az Of Mice and Men és a Razorlight eléggé későn lesz aznap - előbbi ráadásul ütközik is Ed Sheeran-nal -, kérdés, hogy mennyire leszek ki addigra, de ha még lesz erőm, mindenképpen szeretném őket megnézni. 

USEME @ A38 2016 (saját fotó)
Kodaline @ Sziget Fesztivál 2016 (saját fotó)

2019. augusztus 8., csütörtök

Tinikorom óta vágyom már egy jó kis Franz Ferdinand koncertre, de legutóbb 2013-ban jártak nálunk, én pedig csak 2014-től járok rendszeresen a Szigetre, úgyhogy pont lemaradtam róluk, de a második napon majd most jól bepótolom. Öt éve a The 1975 első itthoni koncertjén viszont az első sorokban tomboltam anno, úgyhogy idén sem lesz ez másként. 
CHVRCHES szintén elég későn lép majd fel, de ez egy ilyen parti...

The 1975 @ Sziget Fesztivál 2014 (saját fotó)

2019. augusztus 9., péntek

Pénteken mindössze Grace Cartert néztem ki, akit csak nemrég ismertem meg, és alapvetően egyáltalán nem az én stílusom a zenéje, mégis van benne valami, ami megfogott.

2019. augusztus 10., szombat

The National is régi kedvencem, de az utóbbi években eléggé el voltak tűnve - amit egyáltalán nem lehet felróni nekik, hiszen kereken húsz éve zenélnek együtt -, idén viszont kijöttek egy új albummal ismét. 

2019. augusztus 11., vasárnap

Years & Years-zel igencsak érdekes a kapcsolatom, ugyanis amikor három éve felléptek a Szigeten, én csak véletlenül kerültem a koncertjükre és nem is annyira értettem, hogy miért vannak értük annyira oda. A koncert után aztán egyre többet hallgattam őket, és mostanra már izgatottan várom a fellépésüket. 

2019. augusztus 12., hétfő

Idén ez már a második Tom Odell koncertem lesz, összességében pedig a negyedik. Hiába, vannak előadók, akiket minden egyes alkalommal meg kell néznem és ugyanolyan izgatott vagyok miatta, és ő is ilyen. A Florence + The Machine is duplázós, 2015 óta viszont sok víz lefolyt már a Dunán, Florence Welch-et ismerve viszont biztosan parádés lesz ez a koncert is. Előtte pedig egy jó kis Catfish & The Bottlemen...le kell írnom egyáltalán, hogy mennyire várom ezt a napot?

Tom Odell @ Sziget Fesztivál 2014 (saját fotó)
Florence + The Machine @ Sziget Fesztivál 2015 (saját fotó)

2019. augusztus 13., kedd

Azt hiszem, ez lesz az első alkalom, hogy az utolsó napot nem egy hatalmas kedvenccel zárom, na de azért ne csináljunk úgy, mintha nem szeretném a Foo Fighters-t! Amikor még intenzíven koncertfotóztam, elég sokat hallgattam őket, ugyanis az egyik srác a zenekarból rajongott értük, és bár én ritkán tartok itthon maratont, bűn lenne őket kihagyni. 

A végére pedig a teljesség igénye nélkül következzen néhány érdekesség:
  • Az idei jelszó a "Love Revolution", aminek lényege továbbra is az emberi jogok melletti kiállás, a rasszizmus elleni harc, valamint a környezetvédelem.
  • Marad a karszalagba épített fizető chip, amire applikáción keresztül lehet pénzt költeni, így nem kell majd bankkártyával bénázni - én ezt személy szerint nagyon szerettem tavaly. (Persze továbbra is lehet majd paypass-os kártyával is fizetni.)
  • Idén is lesz re-pohár, pontosabban csak az lesz, a műanyag szívószálat pedig teljesen száműzik, helyette papírból készültet kap majd, aki kér. Ezen kívül minden műanyag PLA, tehát lebomló lesz, a fesztivál területén pedig létesül egy komposztáló üzem is ennek feldolgozására.
  • Külön étkező blokk nyílik, ahol alacsony CO2 kibocsátású ételeket lehet majd kapni, amiknek a nagy része vegetáriánus és vegán lesz, de nem kizárólag!
  • A környezetvédelem jegyében Dr. Jane Goodall etológus és ENSZ nagykövet is beszél majd a Nagyszínpadon, akit főleg a csimpánzkutatásai kapcsán ismerhetünk.
  • Aki bringával érkezik, az ingyenesen tárolhatja majd, és kölcsönözni is lehet majd biciklit.
  • Osztanak majd cigarettacsikk-tartókat, amelyeket később le lehet adni. 


Augusztus 7-től tehát ismét átveszi egy kis időre a blogot és a közösségi felületeimet a Sziget, és már alig várom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése