2018. február 10., szombat

Teszt | The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% szérum

Talán fél éve is van már, hogy elkezdtem használni a kanadai Deciem anyacég alatt futó The Ordinary márka termékeit, amelyekről valószínűleg már a legtöbben hallottatok így, vagy úgy. Az arcápolóik pénztárcabarát áron kaphatók, ez viszont nem megy a hatóanyagtartalom és a minőség rovására, miközben próbálják a lehető legegyszerűbb formulát megalkotni, amiben csak a lényeg kap helyet. A legtöbb termék parfümmentes, nem tartalmaz irritáló összetevőket, valamint egyiket sem tesztelték állatokon. 


Az egyik leghíresebb krémük a Niacinamide 10% + Zinc 1% szérum, amelynek két fő ígérete, hogy felveszi a harcot a bőrhibák ellen, valamint kiegyensúlyozza a faggyútermelést, mivel a Niacinamide-nak folthalványító és pattanáskezelő hatása is van, a cink pedig szuper gyulladáscsökkentő, de ha többet szeretnétek tudni az összetevőkről, olvassátok el a termék Krémmániás kiértékelését, a teljes összetevőlistát pedig ide kattintva olvashatjátok el. Fontos, hogy C-vitaminos termékkel egyszerre nem érdemes használni, mert befolyásolhatja a hatását. 



A csomagolás a márka többi termékéhez hasonlóan rendkívül letisztult, és csak a legfőbb információkat tartalmazza. A szérum vizes, kissé géles állagú, és pipettás üvegben kapott helyet, ami valódi üvegből készült, így olyan helyen érdemes tárolni, ahonnan nem tud leesni. Nem kell belőle sok, egy-egy cseppet elég eloszlatni az arc néhány területén, mert egyrészt jól terül, másrészt ha túl sokat viszünk fel, akkor ragacsos érzet marad utána, és hajlamos kukacosodni. 5-10 percig így is érezni, hogy a bőrön van, majd beszívódik, és nyugodtan lehet rá krémezni is akár. Én csak este használom, de mások tapasztalata szerint smink alatt is működik.  
Számomra ez az a termék, aminek igazán akkor veszem észre a hatását, ha néhány napig, vagy hétig kimarad valamiért a rutinomból, mert olyankor sokkal nagyobb eséllyel jelennek meg a pattanások, és lassabban is gyógyulnak. (Valakinek lehet, hogy már TMI, de a mitesszerek is sokkal könnyebben kinyomhatók, ha rendszeresen használom.) Én nem vettem észre, hogy a faggyútermelést visszafogta volna, valamint a pórusaimat sem húzta össze, de a folthalványító, gyulladáscsökkentő és bőrkiegyenlítő hatását meg tudom erősíteni, valamint minimálisan hidratál is, nyáron például volt, hogy csak ezt kentem fel önmagában. Engem soha nem csípett, de mivel a niacinamide 10%-os koncentrátumban elég erősnek számít, előfordulhat, hogy érzékeny bőrön ilyesmit okozhat. 
30 ml-s kiszerelésben kapható 5,9 euróért a hivatalos honlapon - Angliából jön a csomag, és 25 euró felett ingyenes a szállítás, így vám sincs -, ami átszámolva körülbelül 1800 forint, de azon kívül sok helyen beszerezhető még, itthon például a Skinsmartról, vagy a Tinamuból 2000 forint körüli áron. The Ordinary termékek ezen kívül kaphatók még ASOS-on, Beauty Bay-en és Feelunique-on is. Nálam majdnem napi használattal 2017 augusztusa óta még csak a fele fogyott el.

Összességében pattanásokra hajlamos, problémás bőrre ajánlanám, de akkor is érdemes lehet kipróbálnotok, ha kombinált, vagy zsíros a bőrtípusotok, mert ahogy olvasgattam a neten, van, akinek kifejezetten a zsírosodás visszafogására is bevált. A lényeg vele a rendszeresség, de szerencsére szuperül beépíthető a mindennapi rutinba. Hamarosan pedig érkezik majd a többi általam kipróbált The Ordinary termék tesztje is. 

4 megjegyzés:

  1. Pont szerepel a listámon, olyan ígéretesnek hangzik, épp az én bőrömre való :) köszi, hogy megerősítettél benne, hogy kell ;)

    VálaszTörlés
  2. Drága Kami!
    Annyira hálás vagyok neked ezért a bejegyzésért, hogy le sem tudom írni. Majdnem 20 évig szenvedtem az autoimmun betegség miatt szörnyen hisztis bőrömmel. Akármi csináltam, semmi sem használt. Aztán a bejegyzésed hatására megvettem ezt a terméket, és már az első használatnál majdnem elsírtam magam, annyira bevált.
    Köszönöm, hogy vagy nekünk és bemutattad a terméket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, ezt nagyon-nagyon jó olvasni, örülök, hogy ennyire bejött! :)

      Törlés