2016. június 9., csütörtök

Beszámoló | Jamie's Italian Budapest

Amennyire vissza tudok emlékezni, gyerekkoromban állandóan Jamie Olivert vagy Nigellát néztem, de a kettő közül is Jamie Oliver volt az abszolút kedvenc. Imádtam a műsorai hangulatát, ahogy piacra ment, anekdotázott, megfőzte az ételeket, majd a végén megjöttek a barátai, és szépen megettek mindent. Angliában az elmúlt években több éttermet is nyitott, több brit videósnál, de főként Zoellánál láttam, hogy ott esznek, és egyre kíváncsibb lettem, hogy milyen lehet egy Jamie féle hely.


Tavaly ősszel aztán elárasztotta az internetet a hír, hogy idén tavasszal Budapesten is nyílik egy Jamie's Italian, izgatottan vártam a további információkat. Asztalt foglalni csak interneten lehet, és bár csak az asztalok egy része elérhető ilyen formában, mert a nagyobb részét az utcáról betérő vendégek számára tartják fent, de mivel a Várban, elég frekventált helyen fekszik, ott is hosszú a várólista, így mindenképp érdemes online foglalni, ha egy bizonyos időpontban szeretnénk menni. Amikor május végén megnyitották a rendszert, percek alatt betelt az összes hely a hónap végéig, de szerencsére sikerült megkaparintanom egy asztalt június ötödikére. 





Azt hittem, hogy maga a hely nagyobb és szellősebb lesz, így viszont bőven van asztal, még ha kicsit zsúfolt is. A személyzet különösen kedves volt, bárkivel találkoztunk, erre egy rossz szavam nem lehet. Az étlap online is elérhető ide kattintva, így én már előre kinéztem, hogy mit szeretnék, mert csak néhány vega ételük van, ráadásul én alapvetően ráadásul nagyon válogatós vagyok, itt pedig a legtöbb étel összetevőiben elég extra az ízlésemhez. Ha valamilyen ételallergiátok vagy érzékenységetek van, azt is jelezni tudjátok, gluténmentes alternatíváik például ha jól tudom, elég sok mindenre vannak. Egyébként az összes fogás Jamie receptjei alapján készül, ez egy fontos kritérium az összes étterme esetében. Ja, és anya hiányolta, hogy nincs leves.




Inni házi málnás limonádét kértem, anya simát, ami az én ízlésemnek pont megfelelt, mert viszonylag savanyú volt a málna ellenére is. Vannak alkoholos és alkoholmentes koktéljaik, meg minden, amit csak el tudtok képzelni. 

Gnocchi genovese
Mindkét ételt én választottam, és anyával tányért cseréltünk, amikor kíváncsiak voltunk a másikra. Szerintem 10-15 percen belül ki is hozták, nem kell órákat várni rá. Ez itt éppen egy gnocchi genovese, amiben van zöldbab, pesto, lila burgonya, pirított fenyőmag, ricotta, és még egy féle sajt, amiről sosem hallottam még - Bella Lodi a neve egyébként. Az egészet alapvetően a bazsalikomos pesto viszi el, de érezni benne a krumplit is, főleg, hogy még kis chipset is csináltak belőle a tetejére, ami meglepően ropogós volt, de mellé krumpliízű, az meg főleg különleges, hogy lila. Alapvetően nem rajongok a zöldbabért, de ez meglepően finom volt, és szerencsére nem főzték túl. Gnocchit még sosem ettem, olyasmi lehet, mint itthon a nudli, de mégsem, annál kicsit puhább. Kis adagnak látszik, de én nagyon tele lettem tőle. 

Háromsajtos ravioli
A másik, amit kértünk, a háromsajtos ravioli, ami a sajtok (ricotta, provolone, parmezán) mellett spenóttal is van töltve. Ez kevésbé tetszett, mert valamelyik sajtnak nagyon jellegzetes az íze, amit annyira nem kedvelek, de egyáltalán nem nevezném rossznak. A tészta nem volt túlfőzve, a mártás is tetszett.
Előételt, desszertet, vagy ilyesmit nem ettünk, mert én az én gyomrom túl kicsi egymás után akár két fogáshoz is, de nem kizárt, hogy a jövőben visszatérünk még majd valami ilyesmire is. 


Összességében ha már szemeztetek a hellyel, de nem voltatok benne biztosak, hogy megéri-e, akkor én azt mondom, hogy igen, és próbáljátok ki, de akkor is ajánlom, ha csak valami különlegesebbre vágytok az átlagos budapesti éttermeknél, ugyanakkor nem kell túl sokat várni tőle csak azért, mert Jamie Oliver neve alatt fut. 

8 megjegyzés:

  1. Én névnapomra kaptam ezt az éttermi élményt, és érdekes de mi ugyanezeket a tésztákat rendeltük. :)
    Sajnos nekünk nem jött be, gondolom annyira olaszosan autentikus akar lenni Jamie hogy a fűszereket elhagyja :) sajnos nagyon íztelennek találtam mindkét ételt, mi is félúton cseréltünk.
    Sajnos nagyon kicsi voltam mikor Olaszországban jártam, így a gasztro élményekre nem em,lékszem, így nem tudom mi számít autentikusnak. De ezeknek a tésztáknak nem volt ízük. Se só, se semmi. Csak a hozzávalók neutrális íze.
    A személyzet nagyon kedves volt, a párom szerint a profizmus hiányát próbálják ezzel kompenzálni, és hát igen, lehet
    Pl nem értettük hogy a tőlünk 20 centire ülő anya és lánya rendelése miért érkezik 15 perces különbséggel....na és ezt ők maguk sem értették. Kaptak rá egy magyarázatot, de az viccnek is rossz volt.
    Az étterem maga amúgy tényleg gyönyörű, a wc-től el voltam ájulva :) de ami a lényeg, az étel, azért nem érte meg elmenni. Ami még nagy csalódás volt, és tudom hogy Ti nők vagytok, de a párom a raviolit 2 perc alatt megette, konkrétan 5 db tésztából állt az étel, egy 10 éves gyereknek pont megfelelő adag lett volna.
    Maradunk a Vapiano-nál, ami legalább még finom is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, hát én nagyon fűszeranalfabéta vagyok, nem is szeretek semmit, ami túl fűszeres, ami csípős, hát azzal pedig egyenesen ki lehet kergetni a világból :D A wc nagyon szép! Meg az is tetszett hogy szinte végig angol zene ment, nem pedig a mindenféle undorító magyar meg amerikai pop :D
      Egyébként a Vapianoban én is gyorsabban találok magamnak olyat, ami bejön, mert kevésbé kacifántosak a dolgok :D Paradicsomszószos tészta, minden nélkül, én azzal már elégedett vagyok, nem vagyok egy gasztroguru sajnos, vagy nem sajnos :D

      Törlés
    2. Hja a Vapiban a kedvencem a pesto-s tészta. :) Az is nagyon egyszerű, és hát issssssssteni. :) Ha valami finom, az nyugodtan lehet egyszerű. :)

      Törlés
    3. Nagyon szeretnék ide elmenni! Én tapasztalataim szerint, az autentikus olasz konyha nem annyira fűszeres-sós, mint itthon. Volt szerencsém igazi olasz mamma által házi tésztából készített lasangnet enni...köze nem volt az itthoni ízekhez. Szerintem, ez is szokás kérdés.

      Törlés
  2. Egy tál ilyen zőccség nekem nem kell ennyiért. :D Párommal szoktuk étterembe menni amikor az évfordulónkat ünnepeljük és azt vettem a fejembe hogy olyan helyre menjünk ahol különlegességeket kapunk jó áron. Az Apacukában voltunk tavaly, most egy 3 fogásos menü 4400.- náluk. Most az Araz étterem déli menüjére pályázunk. Egy hétre előre megadják a menüt. Már csak a napot kell kiválasztani hogy mikor lesz jó kis fogunkra való kaja. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja hát én örülök ha egyáltalán BÁRMIT tudok enni egy helyen, eleve legyen húsmentes, olyan helyre nem éri meg menni ahol sokat kell enni, ugyanis én egy fogásnál többet nem vagyok képes letolni, úgyhogy engem olcsó etetni úgy egyébként :DDDDDD

      Törlés